Три примера за устойчиво потребление, които да бъдат последвани

През последните няколко месеца някои от големите компании на пазара анонсираха смели промени в посока устойчива политика на ниво потребление. Добрите практики за устойчиво потребление често са мотивация за промяна дори в навиците на потребителите дългосрочно, така и в промяна на тенденциите за адаптиране на тези практики и от други конкуренти на пазара. Ето кои примери избрахме да споделим:

  1. Lush отвори първия магазини без пластмасови опаковки

След Берлин и Милано, в началото на тази година големия козметичен бранд обяви откриването на т.нар. Naked магазин и във Великобритания.
Дизайнерите в Lush въвеждат концепцията с идеята да ще вдъхновят потребителите да направят по-устойчив избор при пазаруване. Вдъхновени от голямото предизвикателство с пластмасовите отпадъци на световно ниво, те стартират кампания за ново поколение магазини, в които нито един продукт не е опакован в полиетиленова опаковка.

След като наскоро стартира и приложението #LushLabs, клиентите ще могат и да сканират продукти директно от рафтовете, използвайки функция, наречена “Lush Lens”. Това ще им позволи да разгледат по-отблизо информацията за съставките, без да е необходимо етикетиране на пластмаса на гърба на козметичните продукти.

2. Lidl преустановява използването на опаковки от черна пластмаса за зеленчуци и плодове

Lidl във Великобритания премахна черната пластмаса от цялата гама плодове и зеленчуци през есента

Черната пластмасова опаковка не може да се рециклира в Обединеното кралство, тъй като не може да бъде открита от системите за сортиране, използвани за рециклиране на пластмаси, и веригата супермаркети е убедена, че нейният ход ще спести около 50 тона черни пластмасови отпадъци годишно. Освен това компанията планира да премахне черната пластмаса от свежите си меса, риба и птици до август  тази година. Тези практики са част от плановете на Lidl да направят 100% от опаковките на собствения си лейбъл – широко рециклируеми и такива за повторно използване.

3. Stora Enso, H&M и IKEA се обединиха, за да разработят алтернативен текстил

Финландският специалист по производство на целулоза и хартия Стора Енсо обяви, че работи в партньорство с мебелната компания Ikea и модния гигант H&M, за да създаде устойчив текстил. Смесеното дружество, наречено “TreetoTextile”, което работи от 2014 г. Трите компании обединяват усилия, за да направят производството текстилните продукти по-устойчиво и така да повлияят на потреблението и изхвърлянето на такъв тип продукти. Новото влакно, което разработват съвместно, е едновременно устойчиво и произведено на по-ниска цена.

Процесът на TreetoTextile включва регенериране на възобновяема горска суровина в текстилно влакно, като се използва по-малко енергия и химикали от конвенционалните методи.

 

Photo credit: businessinsider.com

About eductbg2018

Leave a Reply

Your email address will not be published.